Lesson Report Junior-1 July 13th

Hello class!
This is Towako from MEL School.
How are you today?
It's Saturday, July 13th, 2013.
It's cloudy today.
今日のレッスンでは、have, has を使って髪が長い、足が長いなど人の特徴を表す言い方、
そして、I have an uncle in Denver, Colorado. のように「私にはおじさんがいます」のような言い方を練習しました。
文が少し難しくなってきましたが、意味をきちんととれるように練習していきましょう。
Star Team では Role play をしましたが、上手にできた人が多かったですね。
Best actor, actress にはいろいろな人の名前が挙がりましたね!
Our speakers today were Takuya and Tomoya.
They talked about their sisters.
次のスピーチの担当はYusukeです。Get ready for your speech!

<Lesson Review>
基礎英語 Lessons 55 & 56
Bridge Work
Chapter 3 Unit 2
Grammar and Communication-1 have, has の使い方ー2
Exercise-1
Grammar and Communication-2 How many ...?
Exercise-2
(pp. 46-48)
Star Team Unit 3
Presentation story (p. 20)

See you next week!

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿