Lesson Report Primary-1 May 20th

Hello class! This is Kumiko from MEL School.
How are you?
It’s Wednesday, May 21, 2014. It's rainy today.
Picture Dictionary のTopic 3 Colors Under the Sea (3)を学習しました。 
Colorsは頑張って覚えましょう!
This is Phonics のUnit 2 The Phonics Alphabet Plus のAーTまで完成しました。
今日は O says O,o ostrich, omeletからスタート。次回はU - Zです!
Up and Away student book Unit 6 He is. She is.の復習をしました。
今日はUnit 7 What is he/ she? を学習しましたね。
he と she の違い、文のかたちに注目しましょう!
Up and away student book P 41 Numbers 1-5を学習しました。
物・名詞が複数になる時には s が最後に付きますが、例外もあります。
スペリングに注目しましょう!

<Lesson Review>
Picture Dictionary Topic 3 Colors Under the Sea
Sing the Chant
This is Phonics The Phonics Alphabet PLUS song . O says O,o ostrich,
omelet ~
A ---- T
Write alphabet and words in notebook O- T
Up and Away student book Unit 7 What is he/she ?
Up and Away workbook P13
Up and Away student book Unit 18 Numbers 1-5 P41
Write new words in notebook

Have a great week! See you.

Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿